Reizigersvaccinatie
OP DIT MOMENT IS HET NIET MOGELIJK OM U REIZIGERSADVIES TE GEVEN. U KUNT HIERVOOR CONTACT OPNEMEN MET DE GGD OF ANDERE ORGANISATIES DIE REISVACCINATIES AANBIEDEN.
VANAF NOVEMBER KUNNEN AANVRAGEN VOOR VAKANTIES VANAF JANUARI 2025 WEL WEER IN BEHANDELING WORDEN GENOMEN.
Heeft u plannen voor een reis en heeft u vragen over vaccinaties of medicatie, dan bent u van harte welkom op het reizigersspreekuur! U krijgt in huisartsenpraktijk van der Gaag advies op maat over het soort vaccinatie en andere maatregelen om ziektes te voorkomen. Ook zijn wij geregistreerd als gele koorts centrum. Patiënten en niet- ingeschreven patiënten kunnen gebruik maken van het reizigersspreekuur.
Werkwijze
Onderstaand treft u het aanvraagformulier “reisformulier”. Vul per persoon één formulier in. Het ingevulde formulier mag bij voorkeur digitaal worden verzonden naar info@hapvandergaag.nl
Het indienen van de aanvraag voor reisadvies- en reisvaccinatie dient minimaal 6 weken voorafgaand aan de reis plaats te vinden. Als de vertrekdatum minder dan 6 weken vanaf indienen is: graag contact opnemen met de praktijk om dit aan te geven en informeren of reisadviesconsultatie alsnog mogelijk is.
Binnen twee weken neemt de assistente of de huisarts contact met u op om een afspraak te maken. Als u niet binnen twee weken door onze praktijk bent gecontacteerd, graag zelf even bellen.
Tijdens het consult komen vaccinaties, een malaria-advies en algemene adviezen aan bod. De vaccinaties worden indien mogelijk, direct gegeven. Wij schrijven geen losse malariarecepten uit. Malariarecepten worden uitsluitend verstrekt in combinatie met het reizigersvaccinatie spreekuur. Graag hiervoor het reisformulier invullen.
Kosten
Tarievenoverzicht:
Consult volwassen: € 29,50 p.p.
Consult kind < 18 jaar: € 19,50 p.p.
Vervolgconsult: € 15,00 p.p.
Geel vaccinatieboekje: € 5,00 p.p.
Dit bedrag is inclusief het geven van de vaccinaties. De kosten voor geneesmiddelen en/of vaccins dienen bij de apotheek apart betaald te worden.
De kosten dienen per pin of contact te worden voldaan aan de balie. Iedere zorgverzekering heeft een andere regeling. Afhankelijk van de vergoedingsregeling van uw zorgverzekeraar krijgt u deze kosten (gedeeltelijk) terug. Een kopie van de rekening kan u desgewenst verkrijgen voor het evt. indienen bij de zorgverzekering.
NB. Het reizigersspreekuur valt niet onder de NPA-praktijkaccreditatie en het bijbehorende NPA-keurmerk.